21 lipca 2014

Jak zrelaksować stopy w 15 minut?

Jesteś miłośniczką wysokich obcasów ? Przy małym dziecku również stopy dostają w kość..  Więc ja bardziej preferuję koturn , lub zwykły obcas..

,,W dzisiejszych czasach żadna elegantka nie 
wyobraża sobie życia bez butów na wysokich 
obcasach. Nic dziwnego, w końcu  wysokie
 szpilki wydłużają nogi, optycznie wyszczuplają
 sylwetkę, nie wspominając już o
 entuzjastycznych reakcjach mężczyzn. 
Ale czy wybierając ten typ obuwia 
zdajemy sobie sprawę z jego wpływu na nasze zdrowie?"



Chodzenie w szpilkach może się zakończyć silnym bólem stóp. Na szczęście z dolegliwością tą można sobie z łatwością poradzić za sprawą zestawu ćwiczeń rozciągających i kilku sprawdzonych sposobów na rozluźnienie napiętych mięśni. Jak szybko i skutecznie pozbyć się bólu stóp? 



Ćwiczenia dla zmęczonych stóp

1.Usiądź na podłodze twarzą do ściany, wyprostuj nogi i połóż stopy płasko na ścianie. Jeżeli jest ci niewygodnie, usiądź na poduszce. Pochyl się w kierunku nóg tak mocno, jak to możliwe, celem rozciągnięcia mięśni łydki i ścięgien (które mogą być zwężone wskutek chodzenia na szpilkach).

2.Stań w taki sposób, jakbyś właśnie zrobiła krok do przodu prawą nogą – lewa powinna pozostać z tyłu. Podwiń stopę, aby czubkami palców dotykać podłogi. Powinnaś poczuć, jak rozciągają się mięśnie stopy. Utrzymaj przez chwilę tę pozycję, a następnie zamień nogi.

3.Usiądź na krześle i przełóż lewą nogę nad prawą, umieszczając lewą kostkę na prawym udzie. Wpleć palce prawej ręki w palce lewej stopy, aby je rozdzielić. Postaraj się jak najszerzej rozłożyć palce stóp, nie ściągając ich ani w górę, ani w dół. Utrzymaj pozycję przez chwilę i zmień strony.

4.Połóż się na plecach, układając pośladki w odległości kilku centymetrów od ściany, a ramiona płasko na ziemi. Umieść pięty na ścianie, rozkładając nogi w kształt litery „V”. Powinnaś poczuć lekkie ciągnięcie w wewnętrznej części ud. Nadmiernie napięte mięśnie wewnętrzne uda mogą przeciążać łuk stopy. Dzięki temu ćwiczeniu rozluźnisz mięśnie i zlikwidujesz obrzęk kończyn.

Przyznam się bez bicia , kiedyś ćwiczyłam lecz teraz przy małym dziecku jest absolutny brak czasu:)
Ale z rączką na sercu mogę powiedzieć , że pomaga!!;)



Zabiegi na zmęczone stopy

1.Innym sposobem na zrelaksowanie zmęczonych stóp jest przygotowanie im odpowiedniej kąpieli. Wystarczy napełnić dwie miski wodą – jedną zimną, a drugą gorącą. Najpierw mocz stopy w zimnej wodzie przez 60 sekund, a następnie kolejną minutę w gorącej. Powtórz czynność 3 razy. Osusz stopy ręcznikiem i nałóż krem nawilżający.

2.Przyciemnij światło w pokoju i połóż się na brzuchu. Zadbaj o komfortową temperaturę powietrza. Umieść poduszkę pod podbiciem stóp, aby lekko je unieść. Leż w tej pozycji ok. 10-30 minut. Twoje stopy powinny poczuć się lepiej.


 Która z Was uwielbia nosić szpilki?:)

4 komentarze:

  1. Oo, bardzo fajne ćwiczenia. Muszę je wypróbować :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na notkę, może kiedyś wypróbuję;)

    lovesomespace.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raczej jestem zwolenniczką płaskiej podeszwy, ale zabiegi świetnie się przydają po długich spacerach ;)

    http://martusiadlawszystkich.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy i przydatny post, w sam raz dla mnie i dla moich stóp ;)

    OdpowiedzUsuń